Status quo i cele

W naszych przedsiębiorstwach wdrażamy pewne kroki i środki na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. Niemniej jednak zdajemy sobie również sprawę, że wciąż istnieje pewien niewykorzystany potencjał. Ważne jest, aby go rozpoznać i wykorzystać w przyszłości. Do zmierzenia i oceny sukcesów niezbędne jest zdefiniowanie celów i jednocześnie status quo. Jest to ważne, aby móc ocenić możliwości dalszego ulepszania i zidentyfikować ewentualne słabe punkty.

Cele

Ukierunkowana redukcja CO₂
Postawiliśmy sobie za cel zmniejszenie naszej względnej emisji CO₂ o 10 procent do 2022 r. w porównaniu z rokiem 2019. Dzięki naszym e-samochodom, rezygnacji z plastikowych butelek i rowerom pracowniczym, chcemy oszczędzać zasoby i minimalizować nasz ślad ekologiczny. Ponadto zajmujemy się również kompensacją emisji CO₂, której nie można uniknąć lub której nie mamy pod kontrolą. Projekty, które mogą je zneutralizować, są obecnie oceniane.

Ochrona zasobów i zapobieganie powstawaniu odpadów

Przechodząc z plastikowych butelek na wodę z dystrybutorów zaoszczędziliśmy już 11 520 plastikowych butelek w porównaniu z poprzednim rokiem. Jednak plastik występuje również w innych procesach przechowywania i dostarczania. Chcemy zmniejszyć to o kolejne 30% do 2022 roku. Proces należy również zoptymalizować w ten sposób, aby zmniejszyć liczbę odpadów. Śmieci bowiem, które nie powstały, nie mogą szkodzić środowisku.

 

Pracownicy

Firma odnosi sukcesy tylko tak długo, jak długo zapewniony jest dobrostan pracowników. Wiemy, że sukces firmy zależy od naszych pracowników. Dlatego bliskie naszemu sercu jest nie tylko zadowolenie naszych klientów, ale także pracowników. W przyszłości planowane są kolejne programy pracownicze i szkolenia. Związana jest z tym bliższa komunikacja w celu oceny aktualnego nastroju wśród pracowników.