Warunki usługi

Ogólne Warunki Współpracy

§ 1 Zakres obowiązywania warunków Dostawy, świadczenia oraz oferty A•S•Aktuell AG Spółka Akcyjna „oddział w Polsce” dokonywane są wyłącznie na podstawie niniejszych ogólnych warunków współpracy. Nie uznajemy ogólnych warunków współpracy naszych klientów, które są sprzeczne z niniejszymi regulacjami lub różnią się od naszych warunków. Ogólne warunki współpracy mają również zastosowanie dla przyszłych transakcji z zamawiającym.

§ 2 Oferta i zawarcie umowy 1. Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Umowy ustne zobowiązują nas dopiero po potwierdzeniu ich w formie pisemnej.  Zamówienia klientów są dla nas wiążące – również w odniesieniu do trwających stosunków umownych – dopiero po ich potwierdzeniu w formie pisemnej; działający dla nas przedstawiciele nie są uprawnieni do składania wiążących oświadczeń. 2. Zastrzegamy sobie prawo własności i prawa autorskie dotyczące ilustracji, rysunków, kalkulacji jak i innych dokumentów.

§ 3 Ceny, warunki płatności 1. Wszystkie ceny rozumiane są jako „loco zakład“, z wyjątkiem kosztów opakowania, wysyłki oraz podatku VAT, które naliczane są w sposób odrębny. Podane ceny zachowują ważność przez okres co najmniej czterech miesięcy. 2. Nasze faktury są wymagalne natychmiastowo bez potrąceń.  

§ 4 Termin dostawy 1. Terminy dostawy rozumiane są jako „loco zakład“. Ich bieg rozpoczyna się w momencie wyjaśniania wszelkich kwestii technicznych, w szczególności dotyczących wymagań produkcyjnych zamawiającego. Terminy dzienne odnoszą się do dni roboczych. 2. Jeśli z powodów, za które ponosimy odpowiedzialność popadniemy w zwłokę z dostawą, wówczas zamawiający ma prawo wyznaczyć nam dodatkowy termin z zagrożeniem odmowy przyjęcia towaru. Po bezowocnym upływie tego terminu zamawiający może odstąpić od umowy. Zamawiającemu przysługuje roszczenie odszkodowawcze z powodu niewykonania świadczenia, jeśli zwłoka spowodowana jest celowym działaniem, rażącą niedbałością lub znaczącym naruszeniem obowiązków, jego wysokość jest ograniczona do 5% wartości zamówienia.  Ograniczenie odpowiedzialności nie ma zastosowania przy uzgodnieniu handlowej transakcji terminowej. Zawarcie zobowiązania dotyczącego dostawy zakłada terminowe i należyte spełnienie zobowiązań przez zamawiającego.

§ 5 Przejście ryzyka 1. Z powodu braku pisemnego postanowienia uzgodniono dostawę „loco zakład“ 2. Wybór sposobu wysyłki pozostaje w naszej kwestii. Jeśli zamawiający sobie życzy, wówczas na jego koszt transport zostanie objęty ubezpieczeniem transportowym.

§ 6 Rękojmia 1. Prawo rękojmi zamawiającego wymaga spełnienia obowiązków kontrolnych oraz obowiązku niezwłocznego poinformowania o wadzie towaru. Zamawiający ma więc obowiązek, jeśli jest to możliwe zgodnie z należytym tokiem postępowania, niezwłocznie po dokonaniu naszej dostawy, sprawdzić towar, W przypadku zauważenia wad, zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia tego faktu. Jeśli zamawiający zaniecha tego obowiązku zgłoszenia, wówczas towar uznawany jest za przyjęty, chyba że chodzi o wadę, która nie była widoczna przy kontroli.  Wady, których nie można zauważyć przy przeprowadzeniu starannej kontroli, należy zgłosić w formie pisemnej z zachowaniem 10-dniowego terminu po ich odkryciu. 2. Jeśli przedmiot dostawy wykazuje wady lub brakuje mu zagwarantowanych właściwości, mamy prawo, według naszego wyboru przy wykluczeniu pozostałych roszczeń gwarancyjnych zamawiającego do dostawy przedmiotu zastępczego lub wykonania poprawki, możliwe jest kilkakrotne wykonywanie poprawek. Jeśli usunięcie wady/ dostawa towaru zastępczego nie powiedzie się, wówczas zamawiający ma prawo zgodnie ze swoim  wyborem do odstąpienia od umowy  lub zmniejszenia ceny. Wyklucza się roszczenia odszkodowawcze, jeśli nie naruszymy istotnego obowiązku wynikającego z umowy lub „obowiązku kardynalnego“; ewentualnie odpowiedzialność ogranicza się do typowych dla umowy szkód. 3. Dane dotyczące wielkości są wymiarami przybliżonymi. Różnice dotyczące wielkości wynoszące do 5% w stosunku do wymiarów zawartych w ofercie, potwierdzeniu zlecenia, czy pozostałej korespondencji nie stanowią wady. 4. Dostarczone ilości haftowanych emblematów mogą odbiegać od zamówionej ilości do 15%, różnica tej wielkości nie oznacza wystąpienia wady. To samo dotyczy niewielkich różnic kolorów w odniesieniu do wzorów i zleceń poprzednich. 5. Wyszyty towar nie podlega wymianie. 6. Koszty przesyłki za towar zwracany A•S•Aktuell AG ponosi klient. Nieopłacone przez klienta przesyłki zwrotne nie będą przez nas przyjmowane. Jeśli Towar został dostarczony do klienta końcowego lub został on rozdzielony pomiędzy większą liczbę odbiorców, wówczas koszt ponownego zebrania kwestionowanego towaru ponosi zleceniodawca.

§ 7 Prawa osób trzecich, odpowiedzialność pracowników 1. Jeśli na podstawie danych lub dokumentów zamawiającego naruszone zostaną prawa osób trzecich, jak np. prawa autorskie lub prawa znaków towarowych, wówczas zamawiający ma obowiązek zwolnić nas ze wszystkich roszczeń osób trzecich. 2. Jeśli nasza odpowiedzialność jest wykluczona lub ograniczona, wówczas ma to zastosowanie również w stosunku do odpowiedzialności osobistej naszych pracowników, przedstawicieli i pomocników.

§ 8 Zastrzeżenie własności 1. Zastrzegamy sobie prawo własności na dostarczanym produkcie do momentu otrzymania wszelkich płatności wynikających z umowy dostawy.  W przypadku zachowania zamawiającego, które nie jest zgodnie z umową, w szczególności w przypadku zwłoki w płatności, mamy prawo do odebrania przedmiotu dostawy, bez konieczności odstępowania od umowy. Zamawiający ma prawo do dalszej sprzedaży zakupionych produktów w ramach normalnego obrotu handlowego. Jednak już w tym momencie dokonuje on na nas cesji w ramach naszego wewnętrznego stosunku wszelkich wierzytelności w wysokości uzgodnionej między nami ceny końcowej za dostarczany towar a zapisanej w wystawionej fakturze, które powstaną po jego stronie wobec jego odbiorców lub osób trzecich.  Jeśli przedmiot dostawy zostanie w sposób trwały połączony z innymi nienależącymi do nas przedmiotami, wówczas uzyskujemy prawo własności na nowym przedmiocie  w stosunku Wartości dostarczonego przedmiotu do innych przedmiotów w momencie ich połączenia.

§ 9 Sąd właściwy – Miejsce spełnienia – zastosowane prawo 1. Jeśli zamawiający jest handlowcem, wówczas sądem właściwym jest Poznań.  Mamy prawo do odwołanie się do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania zamawiającego. 2. Jeśli z potwierdzenia zlecenia nie wynika nic innego, wówczas miejscem wykonania zlecenia jest Międzyrzecz. 3. Zastosowanie ma prawo polskie, wyklucza się zastosowanie międzynarodowego prawa handlowego.